מפגשים לעובדי חינוך

מיועד לכל כוחות עובדי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי 

Meetings for education workers

המורה:"למה לא הגעת לשיעור היום?"

אני "אמרו לי שלא יהיה שיעור היום!"

המורה: "אני מבקש שתביאי אלי את אמרו לי ואבדוק מהיכן יש לו את הידיעה?!"

(מתוך  מפגש חטוף ביני  לבין המורה שלי א. כרמי).

חלפו עשרות שנים מאז אותה שיחה רגעית ביני לבין מורי, כשנפגשנו באקראי בפרוזדור, מפגש שגרם לי לחייך ובו זמנית גרם לשינוי ביחסי אל המורה ובכלל, להכל.

ככל שחולפות השנים אני נזכרת ברגע ה"הוא" ובוחרת  לקדש את הפשטות והממלכתיות שזכיתי לה ודרכה ולהעצים מורים ואנשי חינוך למען הטוב לכולנו!

נקיים מפגש חוויה, המקדש את תפקיד המורה וסמכותו, להווה ולעתיד.

 מסע של  כבוד והערכה לעוסקים במלאכת החינוך ונדון על הדרכים ליצירתיות בתוך השבלונות שהמערכת מכתיבה במגע עם התלמידים.

מוקדש  להפוגה ולטעינה של כוחות מחודשים. 

אחריות אישית -המורה כמודל לחיקוי

יוצאים למסע ומתחברים... נגיעות אל סיפור הקמת מיזם חברתי "מברהטיי", שפירושו בעברית "האור שלו", אשר קם על מנת לפתוח את הלב אל תרבות ומורשת יהדות אתיופיה, מתוך הבנה ואמונה שיש השפעה ליזמויות חברתיות על הרקמה האנושית הארצישראלית, על עתידה והמשך בנייתה. אנו במברהטיי מאמינים שכל אדם העוסק כמתווך עבור החברה, הוא שגריר ומחנך ומוטלת עליו אחריות רבה. מעשיו נובעים מתוך תפישה האומרת: "מורה טוב" הוא מורה הלומד ומתפתח עם השנים, לא רק כמורה מקצועי, אלא גם כ"אדם משכיל וחושב וכחבר פעיל בקהילה ובחברה" אשר מהווה דוגמה אישית לדור בהווה ולעתיד לבוא. נשמח להיות חלק ממקור התוכן, שיעשיר את מגוון נקודות המבט, למען עיצוב הדור הצעיר. ההרצאות שלנו מותאמות לכנסים והשתלמויות ברמה הארצית או האזוריות. מלבד הרצאות למורים, אנו מקיימים מפגשים עם תלמידים בבתי הספר או במסלולי טיול. מוזמנים ליצור עמנו קשר ממש כאן! מברהטיי מאחל לכולכם שנת למידה מוצלחת.

הגישה לרב תרבותיות בחברה הישראלית

עדות ותרבויות בחברה הישראלית - ימי שיא באירועים של התרבות האתיופית.
כאשר נותנים לאדם "דאבו", על המקבל להושיט שתי ידיים פתוחות ולא רק יד אחת. ילד/ה שיפעלו בדרך פסולה ולא ערכית ויושיטו רק יד אחת, יחשבו כ"עבריינים". המשמעות היא שהם אינם מחונכים כראוי. במפגש, נשים את הערכים שבין אדם למקום ובין אדם לאדם. ההרצאה תאפשר לכולנו להתחבר אל הערכים החבויים בתוכנו מזה דורות ודרך מפגש בלתי אמצעי זה, נרשה לעצמנו להיזכר. כל שצריך הוא ...להזמין! כולנו מכירים מצבים בהם מעורבים אנשים מתרבויות שונות. הסיטואציה מקבלת פרשנות שונה על ידי כל אחד מהנוכחים. אתגר ההבדלים הבין-תרבותיים והמודעות לקיומם, יכול להשפיע רבות על אינטראקציה שכזו.

מחיאות כפיים ל"קבלת השונה"

מפגש בלתי אמצעי עבור מורים ומחנכים:
"מה זה להיות עולה חדש? ומה זה להיות כל הזמן שונה?
מפגש שכל כולו מוקדש למסע חיים מרתק שלי כמרצה, מילדות-נעורים עד בגרות. הביאו ממחטות כי תצחקו הרבה וגם, אולי, תזלוג דמעה או שתיים.
מפגש חובט ובועט ובו זמנית מעצים וטווה דרך לחשיבה מחודשת.

"תרת תרת" -תפקידו הסיפורי של המשל

הסיפורים שסופרו ועברו מדור לדור היו בעלי ערך חברתי-משמעותי במשפחה, ותרמו לחיזוק הקשר והאמון. הם אף יצרו גשר בין המשפחה לבין הסביבה כולה. סיפורים, פתגמים ומשלים הם חלק מזיכרונות הילדות ומלווים את האדם לבגרותו. אנו במברהטיי מאמינים שפעילות העוסקת בבסיס השנים המשמעותיות של הילד או המתבגר, ישמשו את הסביבה החינוכית ואת העוסקים בחינוך, כבסיס לקשר ובהמשך יתגלה עולם נפלא שמחכה כמעין חבוי. מוזמנים ליצור קשר ואנו נניח את הבסיס הראשוני לגשר.

השתלמות למורי מגמה חברתית

לפני הקורונה, אנחנו זוכרים את מאות תלמידי מגמות "מדעי החברה - סוציולוגיה ומדע המדינה", שבמסגרת לימודם נכללים מקצועות הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, מדע-המדינה ויחסים בינלאומיים, משפטים, כלכלה, פסיכולוגיה ותקשורת. במסגרות אלו הם נחשפים לפסיפס האנושי וההתנהגותי, לדרך חיים אחרת, לשונות, למגדריות ועוד. אבל יותר מכל... אם תשאלו את התלמידות והתלמידים הללו מהו הרגע שהם זוכרים בין החוויות המשמעותיות שהיו להם בלימודים במגמה זו? התשובה תהיה "הפגישה עם יוניי סקיבה", ובעיקר הם יספרו לכם על ה"מסע" לאורך ציר הנושאים הנלמדים, אך הפעם במקום מאמרים וסרטים מדובר על סיור אמיתי, חי ונושם, המחובר למציאות של מדינת ישראל והרקמה האנושית שבה. אנו מזמינים אתכם להמשיך את החוויות המשמעותיות של תלמידי המגמות והמורים ולהפוך העשרה זו לתוספת משמעותית בחיי התלמידים, שהם דור המחר של כולנו.